reklama

Tancujúce srdce

„Pozerám sa,  sme starší.  Fyzicky.  Ale tancom všetci omladli. Lebo tancujú so srdcom.  Duša im tancuje.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tie slová ako keby urobili bodku za fantastickým večerom. Večerom oslavy folklóru, oslavy ľudí, ktorí ho milujú, ktorí s ním prežili svoju mladosť a teraz spomínajú. 65 rokov je vek, ktorý pre mnohých znamená celý život. Tu však boli ľudia, ktorí sú 65 rokov pri folklóre, a predsa sú mladí. Srdcom, dušou. A ich 350 bývalých zverencov, ktorí sa postupne ako tanečné či spevácke súbory predstavili na javisku, im poďakovalo najlepším možným spôsobom. Spôsobom, ktorý milujú nadovšetko. Tancom vyžarujúcim energiu pohybu ako za mladých čias. Spevom krásnych hlasov ladiacich ešte lepšie ako kedysi. Dozreli. Aj hlasy aj ich nositelia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som vďačný Petrovi Čiernikovi, že ma na túto akciu pozval. Pôvodne som mal iné plány. Pripravovať na zajtra posedenie pri príležitosti birmovky mojej nevesty Lenky. Stihnem to. Nebanujem, že som šiel.

Náš spolubesedník, zjavne bývalý folklórista pokračoval: „Zdá sa mi, že folklór dnešnej mládeži už nič nehovorí. Zo základných škôl vymizla hudobná výchova. Kedysi sme sa učili na nej spievať ľudové piesne. Kde sa to dnes majú deti učiť ? Potom sa divíme, že k tomu nemajú vzťah.“

Málo asi vieme o základných umeleckých školách, o ZUŠ-kách. Asi ani on o nich veľa nevedel, alebo ich pôsobenie na výchovu detí považuje za nedostatočné. Tiež námet na zlepšenie. Obsahová náplň školskej výučby na základných školách je stanovená, ale veď existuje aj niečo viac, čo možno zaradiť do vzdelávacieho procesu. To niečo, čo v srdciach detí zanechá svetlo, pokoj a radosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Videl som dnes 350 účinkujúcich. 350 ľudí čistých, pokojných, rozhľadených. Ľudí, čo s folklórom prešli svet, veľa cudzích krajín, čo videli a prežili veľa nového, neznámeho. A čo v nich zostalo navždy.

Jozef Augustín

Kandidát na starostu Petržalky

Jozef Augustín

Jozef Augustín

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som podnikateľ. Zamestnávam cca. 40 zamestnancov. Zaujímam sa o šport, kultúru a cestovanie. Rád sa angažujem za záchranu športových klubov, najmä futbalových. Som nestranník, no bol som politicky angažovaný ako kandidát na komunálneho politika. Chcem sa presadiť ako politik, ktorý dokáže viac ako od neho očakávajú.Som Petržalčan už 32 rokov. Nie je mi ľahostajné, čo sa okolo mňa deje, preto sa angažujem . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu