reklama

Kde leží a spí tá petržalská Šípková Ruženka ?

Giuseppe, amigo ! Tak ma oslovovali moji hostia z Talianska nasledujúce ráno po našej spoločnej návšteve večerného Starého mesta pred pár rokmi. Dóbrae útra, Slovakia! Dóbrae útra Itália! Pokračovali moji bieloruskí hostia v to isté ráno po tom istom večeri.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dobré jedlo, kvalitná cigánska kapela hrajúca počas večere vždy jednu pieseň taliansku, druhú ruskú. Nálada výborná aj napriek tomu, že sme pili s mierou.

Hľa, Staré mesto. Neviem si predstaviť, kam by som ich pozval v Petržalke. Spoločný obed, to by som si vedel poradiť. Ale večera v príjemnom prostredí spestrenom množstvom mladých ľudí pohybujúcich sa raz tam, raz naspäť, rozdávajúcich svojou bezstarostnosťou dobrú energiu, to si neviem v Petržalke predstaviť. Vari v nej zastal čas ? Kde leží a spí tá petržalská Šípková Ruženka ? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No ja nezúfam. Petržalka potrebuje svoje centrá, kde sa po večeroch bude možné prechádzať, kde si bude možné posedieť, podebatovať, odreagovať sa. Kvôli tomu chodiť do Starého mesta, to sa vždy nedá alebo sa človeku nechce. Ak sa mi podarí presadiť taký plán, že v každej časti Petržalky, či už v Ovsišti, Hájoch, Lúkach či Dvoroch budú malé útulné námestia ponúkajúce pokoj a pohodu, zábavu i pohostenie, som presvedčený, že sa tam raz všetci budeme stretávať.

Črtá sa nám veľmi dobrá šanca dosiahnuť tento cieľ v istom časovom horizonte. Súvisí to s plánovanou a ešte projekčne nepripravenou električkou. Pôjde súbežne s centrálnou osou našej mestskej časti. Každá zo zastávok ponúkne možnosť urobiť malé centrum práve pri nej. A medzi nimi korzo osvetlené lampami pod alejou stromov vrhajúcich tieň pre ukrytie párikov zamilovaných našich mladých i starších.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Že je to nesplniteľný sen? Áno, je to sen. Ale tento treba splniť. Lebo sny treba plniť.

Jozef Augustín

Jozef Augustín

Jozef Augustín

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som podnikateľ. Zamestnávam cca. 40 zamestnancov. Zaujímam sa o šport, kultúru a cestovanie. Rád sa angažujem za záchranu športových klubov, najmä futbalových. Som nestranník, no bol som politicky angažovaný ako kandidát na komunálneho politika. Chcem sa presadiť ako politik, ktorý dokáže viac ako od neho očakávajú.Som Petržalčan už 32 rokov. Nie je mi ľahostajné, čo sa okolo mňa deje, preto sa angažujem . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu